Amadeo Modigliani – Żydówka

Amadeo_Modigliani_żydówka

W dalszej części analizy jednego z pierwszych portretów Modiglianiego, gdzie jak widać poszukiwał jeszcze swojego stylu, co u artystów, jest bardzo ważne i wskazuje na ich rozwój i nie bez myślą pracę, na ich dochodzenie do idealnego przekazu, techniki malarskiej.Zostawię już od analizę kolorystyczną płótna, która pojawiła się w poprzednim poście. Wyraźne jest tutaj posługiwanie się plamami barwnymi, brak linearyzmu, zaznaczania kontur ich wyraźnych granic. Pomijając twarz która została opracowana przez artystę. Ma zaznaczone kontury, dokładnie wskazane są cienie na jej twarzy i jej kształt, w przeciwieństwie do tła, np. rozmazanego oparcia krzesła, które tutaj ukazane jest jako brązowa plama na dolnym rogu. Twarz wyraźnie odcina się od mglistego tła.

Postać posągowa. Powściągliwy wyraz twarzy, przenikliwe spojrzenie. Jej odczucia, nastawienie został ukazany nie tyle przez mimikę twarzy, co przez użycie zimnej kolorystyki.