Portret Jacques’a Lipchitza i jego żony Berthe Lipchitz, Modigliani.

Amadeo_Modigliani1

W tle obrazu występują linie pionowe bądź poziome, które nadają mu statyczności tak samo jak neutralne szare ściany i jasnobrązowa podłoga, które ukazane są plamami bez wskazywania na szczegóły wnętrza. Mieszkanie to bowiem należało do znanego wszystkim abstrakcyjnego rzeźbiarza Constantina Brâncușiego. Natomiast postacie jak i cały obraz zostały zdominowane przez formy opływowe, linie krzywe.

Amadeo Modigliani umieścił na obrazie nazwisko pary przy głowie mężczyzny, czarnym kolorem kontrastując z jasnoszarą ścianą w tle. Jest to charakterystyczna dla artysty cecha występująca w wielu przedstawieniach jego bliskich znajomych. Ten niezgrabny napis nawiązuje do epoki renesansu gdzie tacy mistrzowie jak Giorgione lub Tycjan podawali na płótnach pewne dane dotyczące osób na nich występujących, jak informację o ich przynależności do tajnych związków. W ten sposób, nawiązując do dawnych epok Modigliani chciał pokazać swoją wiedzę na temat historii sztuki, którą nabył na studiach, jak i pokrewieństwo znajdujących się na nim osób.